Azi ma rasfat cu un ritual de relaxare inainte de culcare

all-the-candles

-asta inseamna un moment de odihna inainte de culcare, nepretuit –
2 x somn = wow, stare de bine

Daca te numeri printre fericitii care dispun zilnic de cel putin 30 de minute pentru relaxare atunci poti sa te feliciti. Timpul nu il ai pur si simplu, adeseori ti-l faci. Inseamna ca intelegi cat de mult conteaza sa acorzi 30 de minute/zi, din 1.440, relaxarii. Si daca le ai pe cele 30 atunci merita sa petreci 2 minute citind acest text (da, am cronometrat, asa ma distrez eu, 🙂 ), pentru a te inspira sa folosesti aceste 30 de minute inainte de culcare:

Baie calda…desfatare sigura
Mintea si corpul tau au lucrat toata ziua. Ce alta rasplata le poti oferi in afara de un somn odihnitor? O baie calda si relaxanta. Lasa in apa toata murdaria acumulata peste zi, la propriu si mai ales figurat.
Nu porni spre camera de baie fara te gandesti la desfatarea auzului. casetofono au siraguri de melodii foarte relaxante, sunt preferatii mei!
Pielea este cel mai mare organ al omului. La un dus ea absoarbe in medie 1 litru si jumatate de apa. De aceea ar fi o idee buna sa folosesti sare de baie. Aceasta contine magneziu care detoxifica organismul, detensioneaza muschii si incheieturile, “adormind” sistemul nervos si trezind in noi o stare de relaxare profunda.

Lumanarile creeaza imediat o atmosfera relaxanta, asa ca tine mereu la indemana cateva. Incearca sa le eviti pe cele parfumate, pot dauna sistemului respirator. Ai grija daca obisnuiesti sa folosesti betisoare parfumate. Intotdeauna aeriseste concomitent si incearca sa folosesti betisoare naturale, rulate manual.
Cand te simti coplesit de ganduri si nu te poti relaxa, incearca sa urmaresti cu privirea licarirea lumanarii si sa respiri adanc… Te vei relaxa numaidecat deoarece iti opresti mintea din alergat, concentrandu-te pe flacara si respiratie.

Despre efectele benefice ale uleiurilor esentiale s-au scris carti si almanahuri intregi, asa ca iti sugerez doar sa-ti cumperi cateva de la o farmacie naturista si sa experimentezi combinand aromele. Intotdeauna sfatuiesc pro cosmetice si produse de igiena fara parfum, insa si simtul olfactiv trebuie desfatat, asa ca fa-ti rapid un cocktail din uleiuri esentiale. Acestea te pot energiza sau relaxa. In cazul nostru, (relaxare), cel mai potrivit ulei este cel de lavanda, urmat de ylang ylang si maghiran (mai greu de gasit, dar nu imposibil)

Masaj, masaj, mamma mia…
Chiar daca masajul este menit sa fie facut de catre altcineva, asta nu inseamna ca la nevoie nu ne putem ajuta singuri. Daca incerci cateva atingeri chinuite ale spatelui, nu te vor aduce mai aproape de relaxare, insa reflexoterapia in talpa si mangaierea palmelor cu unghiile sunt foarte usor de realizat, nu necesita torsionari care ar contracara relaxarea. Dureaza atat de putin, iar rezultatele sunt de lunga durata. Poti gasi pe internet multe informatii despre reflexoterapie si s-o transformi intr-o prctica zilnica de mare eficacitate.

Citeste si vei avea parte de… relaxare
E frumos sa vezi ce mai gandesc si altii si sa iei o pauza de la imaginile ce ruleaza in capul tau. Spre deosebire de filme si seriale, cartea preferata nu iti va speria somnul. Astfel, eviti zgomotul televizorului sau al laptop-ului, amandoua daunatoare starii de relaxare profunda. Telefonul ar trebui si el oprit, chiar pus pe “mod avion” sau dus in alta camera, intrucat emite radiatii daunatoare.

Relaxarea survine atunci cand mintea este tacuta, calma, cand nu incerci sa faci 3 lucruri in acelasi timp, cand nu iti reprosezi constant 3 lucruri in acelasi timp, cand nu planifici 3 lucruri in acelasi timp.. Opreste-te. Este 2015, avem calculatoare care fac asta. Tu :)! Respira. Inchide ochii… Somn usor!

 

 

 

Surse imagini:
www.bodymassage.ro
https://tvrecappersanonymous.wordpress.com/category/the-originals/

email

(24 Posts)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *